وبلاگ المپیاد ریاضی و کامپیوتر دبیرستان علامه حلی

سفر در زمان !

چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۴۷ ب.ظ

فرض کنید یک قطار روی یک ریل بسیار طولانی در فضا در حال حرکت است و در هر ثانیه 1 متر به سرعتش اضافه می شود .حال فرض کنید یک نفر درون قطار در حال راه رفتن است.بنابر این وقتی سرعت قطار به سرعت نور برسد(سرعت قطار از سرعت نور بیشتر نمی شود. ، در واقع سرعت هیچ جسم متحرکی از سرعت نور بیشتر نمی شود!) سرعت شخص در حال حرکت در قطار نسبت به ما که در بیرون قطار هستیم و ساکن ایستاده ایم سرعتی بیش از سرعت نور است .آیا چنین چیزی امکان دارد؟دقت کنید که اگر چنین چیزی امکان داشته باشد چون سرعت نسبی شخص در حال حرکت در قطار نسبت به ما بیش از سرعت نور است و چنین چیزی رخ نمی دهد در این وضعیت زمان باید برای ما کند تر بگذرد تا حرکت شخص را در قطار کند تر ببینیم و تناقضی پیش نیاید(یعنی سرعتش از نور بیشتر نشود!).در این حالت گفته می شود که شخص درون قطار در زمان سفر می کند.یعنی راه رفتن او معادل راه رفتن در طول زمان است!!!

حال به نظر شما اگر شخصی درون قطاری که با سرعت نور حرکت می کند ، 1 ساعت با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت بدود چه مدت در زمان جلو می رود؟

  • ۹۴/۰۲/۱۶

نظرات (۱)

عقیده شخصیه و صرفا از روی احساسه نه عقل
من به نظرم که بعد ها ثابت خواهد شد که سرعت لیمیت نداره و ممکنه به چیز های دیگه تبدیل شه ولی باز قابلیت سریع تر شدن رو داره!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی